Brazylia spodziewa się znacznego wzrostu produkcji kurcząt brojlerów i jaj spożywczych w 2021 r.

 

Brazylijski przemysł drobiarski spodziewa się wyprodukować w 2021 r. 14,5 mln ton mięsa drobiowego z kurcząt brojlerów, o ok. 5,5% więcej niż w ub.r. Przedstawione przez ABPA (Brazilian Animal Protein Association) prognozy przewidują też wzrost konsumpcji mięsa drobiowego w Brazylii w 2021 r. do 47 kg/mieszkańca, o 4,4% wyższej w porównaniu do konsumpcji w 2020 r. (45 kg/mieszkańca).

Brazylia wyeksportowała w 2020 r. 4,23 mln ton mięsa drobiowego z kurcząt, co stanowiło prawie 31% produkcji ogółem. Brazylia jest też największym na świecie eksporterem mięsa drobiowego z kurcząt, nieznacznie wyprzedzając USA. Na trzecim miejscu jest UE (eksport mięsa drobiowego liczony łącznie dla wszystkich krajów UE), a na czwartym miejscu Tajlandia.   

Warto podkreślić, że średnia cena sprzedaży tuszki brojlera wyprodukowanej w Brazylii wyniosła w styczniu 2021 r. 90,86 €/kg, podczas gdy średnia cena sprzedaży tuszki brojlera wyprodukowanej w USA wyniosła 149,63 €/kg, a wyprodukowanej w UE aż 182,27 €/kg, dwukrotnie więcej w porównaniu do ceny sprzedaży tuszki brojlera w Brazylii. Średnia cena sprzedaży tuszki brojlera w Polsce wyniosła w styczniu 2021 r. 122,93 €/kg, natomiast w kwietniu 2020 r. 85,49 €/kg, a w listopadzie 2020 r. 88,79 €/kg (średnio w 2020 r. 108.99 €/kg).

Uniwersyteckie Centrum Studiów nad Zastosowaniem Ekonomii w Sao Paulo twierdzi, że chociaż Chiny, największy importer mięsa drobiowego z Brazylii, intensywnie rozwijają swoją własną produkcję drobiu, to eksport brazylijskiego mięsa drobiowego do Chin powinien wzrosnąć w 2021 r. Popyt na import brazylijskiego mięsa drobiowego zwiększy się też w innych krajach; Brazylia eksportuje wyprodukowane u siebie mięsa drobiowe do ponad 160 krajów na całym świecie.

ABPA szacuje, że w Brazylii w 2021 r. wzrośnie o 5% również produkcja jaj spożywczych w porównaniu do produkcji w 202 r. i wyniesie 56,2 mld jaj. Jednocześnie zwiększy się konsumpcja jaj do średnio 265 jaj/mieszkańca, o 6% więcej w porównaniu do konsumpcji w 2020 r.

Sprawdź też nowy
numer miesięcznika
Okładka numeru 4/2024

Partnerzy

Zakup czasopisma