Sprzedaż internetowa rozwija się w Polsce w gwałtownym tempie

W szybkim tempie rośnie w Polsce oferta sprzedaży internetowej obejmująca bezpośrednią dostawę zamówionych towarów do domu wraz z możliwością zapłaty kartą płatniczą.

Ze względu na coraz bardziej restrykcyjne przepisy ograniczające przede wszystkim wychodzenie z domu klienci poszukują już nie tylko dostaw gotowych posiłków (pizza, kebab, burgery itp.), ale także możliwości zakupu bardzo wielu potrzebnych na co dzień produktów żywnościowych i różnych innych towarów (odzież, buty, sprzęt RTV czy AGD, książki itp.)

Wiele dotychczasowych sklepów, nie tylko wielkopowierzchniowych, ale także tych niewielkich czy wręcz straganów na targowiskach, oferuje sprzedaż swoich towarów poprzez internetowe zamówienie i potem odbiór albo osobisty (po uzgodnieniu godziny odbioru), albo dostawę do domu klienta przez kuriera.

Świetnym przykładem takiej lokalnej oferty e-sprzedaży targowiskowej jest Przedsiębiorstwo Komunalne we Wronkach, które na specjalnie utworzonej stronie internetowej prezentuje różnych sprzedawców, w tym także sprzedających jaja i świeże mięso drobiowe, którzy są gotowi przygotować zamówione towary do osobistego odbioru względnie dostarczyć je pod wskazany adres poprzez kuriera.

Okazuje się, że w niektórych przypadkach obroty handlowe takiego przekształconego sklepu w e-sprzedaż potrafią wzrosnąć kilkakrotnie w porównaniu do wcześniejszej sprzedaży. Przecież nikt nie chce ryzykować swojego zdrowia wychodząc z domu tylko po chleb, mleko, jaja, świeże mięso, owoce lub warzywa.

Sprawdź też nowy
numer miesięcznika
Okładka numeru 9/2024

Partnerzy

Zakup czasopisma