We Francji obowiązek etykietowania mięsa krajem pochodzenia już w kwietniu przyszłego roku

Wkrótce francuskie restauracje będą musiały opatrywać etykietą wskazującą kraj, z którego pochodzi mięso drobiowe, wykorzystane do przyrządzenia potraw. Nowe prawo będzie obowiązywało również firmy cateringowe, a etykieta wskazująca kraj pochodzenia mięsa będzie informowała konsumentów, gdzie kurczęta zostały wyprodukowane i ubite.

Dotychczas jedynie supermarkety i sklepy mięsne były zobowiązane do informowania (etykietowania) konsumentów o kraju pochodzenia mięsa wołowego.

Wg propozycji francuskiego rządu nowe prawo po zaakceptowaniu przez francuskich rolników i producentów żywności zostanie zaprezentowane Komisji Europejskiej, a następnie po uzyskaniu zgody KE będzie musiało przejść procedury prawne we francuskim i europejskim Parlamencie. Nowe prawo będzie obejmowało także obowiązek etykietowania krajem pochodzenia wieprzowiny i jagnięciny.

Jeśli nowe prawo uzyska potrzebne akceptacje, to wejdzie w życie prawdopodobnie w kwietniu przyszłego roku.  

Sprawdź też nowy
numer miesięcznika
Okładka numeru 12/2024

Partnerzy

Zakup czasopisma