Rosyjskie Cherkizovo Group zwiększa produkcję mięsa drobiowego

Rosyjskie Cherkizovo Group sprzedało w trzecim kwartale 2019 r. 164,5 tys. ton mięsa drobiowego z kurcząt brojlerów (o 25% więcej w porównaniu do sprzedaży w trzecim kwartale 2018 r.). Jednocześnie o 12% wzrosła średnia cena sprzedaży mięsa drobiowego z kurcząt ogółem, między innymi dzięki wprowadzeniu na rynek większej liczby nowych wyrobów drobiarskich z tego mięsa w większości bardziej przetworzonych. 

Należąca do Cherkizovo i hiszpańskiej Grupo Fuertes spółka joint venture Tambov Turkey sprzedała w trzecim kwartale 2019 r. 11 tys. ton mięsa z indyków (o 18% więcej w porównaniu do sprzedaży w trzecim kwartale 2018 r.). Średnia cena sprzedaży ogółem mięsa indyczego była o 3% wyższa, między innymi dzięki wprowadzeniu na rynek szeregu nowych wyrobów pod nazwą handlową Pava-Pava, które cieszą się dużym zainteresowaniem klientów.

Cherkizovo Group jest największym producentem mięsa drobiowego w Rosji i zajęło w 2018 r. 16 miejsce na światowej liście największych producentów brojlerów z rocznym ubojem 397 mln szt. kurcząt.

Najwięksi producenci mięsa drobiowego w UE zajęli w 2018 r. na światowej liście kolejno: 13 miejsce francuski LDC (roczny ubój 541 mln szt. kurcząt) i 14 miejsce holenderski Plukon Food Group (roczny ubój 426 mln szt. kurcząt). Ukraiński MHP zajął 23 miejsce z rocznym ubojem 349 mln szt. kurcząt, natomiast polski Cedrob zajął 50 miejsce z rocznym ubojem w 2018 r. 191 mln szt. kurcząt.

Sprawdź też nowy
numer miesięcznika
Okładka numeru 12/2024

Partnerzy

Zakup czasopisma