Rosyjska Grupa Cherkizovo zwiększa produkcję mięsa drobiowego o 51%

Grupa Cherkizovo, rosyjski potentat przemysłu mięsnego, drobiarskiego i zbożowego, zwiększył lipcu 2019 r. sprzedaż mięsa drobiowego o 51% (60,24 tys. ton) i mięsa indyczego o 15% (3,86 tys. ton) w porównaniu do sprzedaży w lipcu 2018 r. Jednocześnie sprzedaż mięsa drobiowego w lipcu była większa o 7% i mięsa indyczego o 31% w porównaniu do sprzedaży w czerwcu br.

Średnia cena sprzedaży mięsa drobiowego była w lipcu wyższa o 8% w porównaniu do lipca 2018 r. i o 6% wyższa w porównaniu do ceny w czerwcu w br. Natomiast cena sprzedaży mięsa indyczego w lipcu br. była niższa o 1% w porównaniu do ceny w lipcu 2018 r. i o 6% w porównaniu do czerwca br. Warto przypomnieć, że w produkcji indyków Grupa Cherkizovo utworzyła z hiszpańską spółkę joint-venture pod nazwą Tambov Turkey.

Uzyskane wyniki pozwalają przypuszczać, że sprzedaż mięsa drobiowego powinna nadal wzrastać także w drugiej połowie br., między innymi dzięki zakupieniu w grudniu 2018 r. przez Grupę Cherkizovo kombinatu Altaisky Broiler należącego do firmy Prioskolie Holding Company, w którym roczna produkcja mięsa drobiowego wyniosła w 2018 r. 32 tys. ton. Grupa Cherkizovo ogłosiła, że planuje zainwestować znaczne środki finansowe w dalszy rozwój kombinatu Altaisky Broiler.

Sprawdź też nowy
numer miesięcznika
Okładka numeru 12/2024

Partnerzy

Zakup czasopisma