Ukraiński MHP rozwija się nadal, chociaż zysk za I kwartał 2019 r. był mniejszy
Wprawdzie MHP, ukraiński potentat drobiarski, uzyskał mniejszy zysk za I kwartał 2019 r. (33 mln USD, o 63% mniej niż w tym samym okresie w 2018 r.), ale wg zarządu MHP można powiedzieć, że firma nadal osiąga znaczne sukcesy. Oto niektóre z nich:
· uruchomione zostały dwie nowe fermy tuczu brojlerów w Winnicy (wyposażenie i uruchomienie tych ferm w znacznej mierze „zjadło” zysk firmy w I kw. 2019 r.); w Winnicy działa obecnie pięć ferm tuczu brojlerów,
· MHP zakupiło 90,68% akcji Perutina Ptuj, słoweńskiej firmy drobiarskiej (cena zakupu wyniosła 250 mln USD),
· sprzedaż drobiu w I kw. 2019 r. wzrosła o 21% i wyniosła 164 tys. ton (ceny sprzedaży były takie same jak w I kw. 2018 r.),
· w I kw. 2019 r. eksport drobiu wzrósł o 47% i wyniósł 93 tys. ton. Przychód z eksportu wzrósł o 65% do 288 mln USD i stanowił ok. 61% przychodu ogółem w MHP w I kw. 2019 r.,
· MHP wyprodukował 7,58 tys. ton wyrobów drobiarskich (o 7% mniej w porównaniu do I kw. 2018 r.), ale przychód ze sprzedaży tych wyrobów był wyższy o 12% dzięki wyższej cenie sprzedaży.