Cargill oferuje swoim klientom więcej informacji w łańcuchu bloków o kupowanych tuszkach indyków
Cargill rozwija swój program indyczego łańcucha bloków (blockchain turkey programme), który umożliwia setkom tysięcy konsumentów łatwe prześledzenie życiowej drogi kupionej w markecie/sklepie tuszki indyka wyrosłego w danej fermie. W tegorocznej edycji programu udział postanowiło wziąć ok. 70 właścicieli ferm indyczych współpracujących z Cargillem; w ub. r. w programie wzięło udział zaledwie 4 właścicieli ferm.
Technologia łańcucha bloków wnosząca większą transparentność dokonywanych przez konsumentów zakupów żywności przyniosła nadspodziewany sukces w ubiegłym roku, co zachęciło firmę do dalszego rozwoju tej formy informowania klientów o sprzedawanych tuszkach i elementach indyczych przed listopadowym Świętem Dziękczynienia.
Wprowadzając kod podany na etykiecie konsument może poznać fermę, na której chowany był kupiony indyk, poznać jej lokalizację, warunki środowiskowe i otoczenie, historię fermy i właścicieli, obejrzeć galerię zdjęć oraz przeczytać wiele informacji o warunkach chowu indyków, które zamieścił w swoim bloku właściciel fermy.
Cargill jest przekonany, że zastosowanie nowoczesnej technologii łańcucha bloków zdecydowanie zwiększy zaufanie konsumentów wobec producentów żywności; wyniki przeprowadzonych ankiet wskazują, że 88% klientów popiera ten program.
Warto zauważyć, że podobne działania podejmują też inne firmy, np. francuski Carrefour czy amerykański Tyson Foods.