Polska branża drobiarska proponuje zwiększyć eksport mięsa drobiowego do Korei Płd.

Nie tak dawno temu głośnym echem odbiła się w polskich mediach wspólna oferta przedstawicieli polskiej branży mięsnej oraz Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Ministerstwa Obrony Narodowej, Ministerstwa Rozwoju i Technologii, Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu oraz Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, przedstawionej na wspólnym przełomowym (wg opinii polskich mediów) posiedzeniu pod koniec lipca br., aby Korei Płd. zaproponować sprzedaż wyprodukowanego w Polsce mięsa drobiowego z kurcząt brojlerów, m.in. jako jedną z form zapłaty za sprzedawany polskim siłom zbrojnym sprzęt wojskowy, w tym koreańskie czołgi K2 i haubice K9A.

Natomiast w połowie sierpnia br. w koreańskich mediach ukazała się informacja, przytaczana obecnie przez media w Polsce, że Korea Płd. uzyskała zgodę brytyjskich służb sanitarno-weterynaryjnych na eksport do UK tradycyjnej koreańskiej żywności zawierającej mięso drobiowe. Uzasadnieniem dla koreańskiego eksportu mięsa drobiowego na rynek brytyjski jest rosnąca w UK społeczność koreańska, która chciałaby kupować żywność przygotowywaną zgodnie z koreańskimi zwyczajami.

Jednocześnie rośnie w UK moda na żywność koreańską, oferowaną zarówno w sklepach, jak i w restauracjach oraz barach szybkiej obsługi. Koreańskie dania coraz bardziej skutecznie konkurują na brytyjskim, a szerzej – na rynkach europejskich – z daniami przygotowanymi wg zwyczajów chińskich i indyjskich. Określana jako K-food staje się coraz bardziej popularna, także wśród młodszego pokolenia.

W związku z tym należy ofertę polskich producentów drobiu, aby zwiększyć promocję, a następnie eksport mięsa drobiowego do Korei Płd. jako bardzo cenną i rozwojową. Tym bardziej, że od wielu lat W. Brytania jest znaczącym importerem mięsa drobiowego z Polski.

Sprawdź też nowy
numer miesięcznika
Okładka numeru 12/2024

Partnerzy

Zakup czasopisma