Mięso drobiowe wyprodukowane w Brazylii stanowi gwarancję bezpieczeństwa żywnościowego ludności świata i dlatego jego eksport nie powinien być w żaden sposób ograniczany

Brazylia zamierza być gwarantem zaopatrzenia ludności na świecie w żywność zawierającą białko zwierzęce. Zamiar ten jest utrudniany istniejącymi na świecie granicami, przepisami i barierami, które często są bardziej dokuczliwe aniżeli wynikałoby to z naturalnych różnic geopolitycznych między poszczególnymi krajami. Wiele z tych przeszkód wynika z powodów zdrowotnych, inne z powodów politycznych, a jeszcze inne z przyczyn ekonomicznych.

„W dzisiejszym świecie nie powinno być żadnych granic i utrudnień dla dostarczenia ludności świata żywności” – stwierdził na konferencji prasowej Ricardo Santin, prezydent Brazylijskiego Stowarzyszenia Producentów Białka Zwierzęcego ABPA. „Wprawdzie eksport produktów zwierzęcych to biznes, ale dla nas jest to zapewnienie bezpieczeństwa żywnościowego ludzi nam całym świecie, a także doskonałe uzupełnienie produkcji zwierzęcej w wielu krajach” – dodał Santin.

Przykładem doskonałego dostosowania się do lokalnych potrzeb konsumentów w różnych regionach i krajach jest brazylijski przemysł drobiarski. Jesteśmy przygotowani na dostawę filetów piersiowych z kurcząt do Meksyku czy UE, kurzych stópek do Chin, shawarmę (kebab) dla krajów Bliskiego Wschodu czy kakugiri (mięso pokrojone w drobne kostki) dla Japończyków. Nasza oferta składa się z żywności gotowej do zjedzenia lub do przyrządzenia w domu na różne sposoby.

W 2023 r. 34,6% (5,14 mln ton) wyprodukowanego w Brazylii mięsa drobiowego zostało wyeksportowane, głównie do Chin, ZEA, Japonii, Arabii Saudyjskiej czy RPA.

Pomimo niewielkiego spadku eksportu mięsa drobiowego w 2024 r. do UE eksport do USA pozostaje na stałym poziomie, natomiast eksport do pozostałych krajów może wzrosnąć o 2,4% w 2024 r. i 1,9% w 2025 r.

O ile ludność krajów bogatych kształtuje swoje zwyczaje żywnościowe kierując się emocjami, modą i indywidualnymi potrzebami, w tym spożywaniem żywności organicznej i potraw wegetariańskich, o tyle ludność w pozostałych krajach świata potrzebuje bezpieczeństwa żywnościowego i możliwości zakupu produktów zawierających białko zwierzęce, zapewniających jej normalny rozwój i zdrowie. 

Sprawdź też nowy
numer miesięcznika
Okładka numeru 12/2024

Partnerzy

Zakup czasopisma