Mięso drobiowe dzielnie walczy o swoje miejsce w coraz bardziej wegetariańskim świecie

Konsumenci na świecie coraz częściej spoglądają w kierunku produktów bezmięsnych, w trendzie wege i wegańskim, które wprawdzie nie zwierają żadnych składników pochodzenia zwierzęcego, ale swoim smakiem, teksturą i zapachem przypominają różne gatunki prawdziwego mięsa.

Na rosnący popyt odpowiadają firmy, które proponują m.in. roślinne hamburgery czy „białko z powietrza”, proteinowy produkt wytwarzany przez bakterie z dwutlenku węgla zawartego w powietrzu wg technologii opracowanej przez specjalistów z NASA na potrzeby kosmonautów.

Jednocześnie na całym świecie rośnie spożycie drobiu. Wg US Farmers and Ranchers Alliance są cztery powody, dla których konsumenci w okresie ostatnich dziesięciu lat coraz częściej sięgają po mięso drobiowe:

1. transparentność procesu chowu drobiu i większa dbałość o dobrostan ptaków,

2. wzrost popularności diety fleksitariańskiej (więcej warzyw i owoców oraz mniej mięsa, a jeśli mięso to przede wszystkim drobiowe, mniej wieprzowiny i wołowiny),

3. łatwiejszy dostęp dzięki upowszechnieniu smartfonów do przepisów kulinarnych oferujących zdrowe pożywienie oparte na produktach roślinnych z udziałem mięsa drobiowego,

4. rosnąca świadomość konsumentów o tym, że mięso drobiowe jest produkowane w technologii organicznej, bez antybiotyków i hormonów.

Sprawdź też nowy
numer miesięcznika
Okładka numeru 4/2025

Partnerzy

Zakup czasopisma