Mięso drobiowe dzielnie walczy o swoje miejsce w coraz bardziej wegetariańskim świecie
Konsumenci na świecie coraz częściej spoglądają w kierunku produktów bezmięsnych, w trendzie wege i wegańskim, które wprawdzie nie zwierają żadnych składników pochodzenia zwierzęcego, ale swoim smakiem, teksturą i zapachem przypominają różne gatunki prawdziwego mięsa.
Na rosnący popyt odpowiadają firmy, które proponują m.in. roślinne hamburgery czy „białko z powietrza”, proteinowy produkt wytwarzany przez bakterie z dwutlenku węgla zawartego w powietrzu wg technologii opracowanej przez specjalistów z NASA na potrzeby kosmonautów.
Jednocześnie na całym świecie rośnie spożycie drobiu. Wg US Farmers and Ranchers Alliance są cztery powody, dla których konsumenci w okresie ostatnich dziesięciu lat coraz częściej sięgają po mięso drobiowe:
1. transparentność procesu chowu drobiu i większa dbałość o dobrostan ptaków,
2. wzrost popularności diety fleksitariańskiej (więcej warzyw i owoców oraz mniej mięsa, a jeśli mięso to przede wszystkim drobiowe, mniej wieprzowiny i wołowiny),
3. łatwiejszy dostęp dzięki upowszechnieniu smartfonów do przepisów kulinarnych oferujących zdrowe pożywienie oparte na produktach roślinnych z udziałem mięsa drobiowego,
4. rosnąca świadomość konsumentów o tym, że mięso drobiowe jest produkowane w technologii organicznej, bez antybiotyków i hormonów.