Bieżący numer

Nowy podatek od reklam stanowi poważne zagrożenie dla polskich firm drobiarskich

 

Propozycja Rady Ministrów RP rozpoczęcia prac legislacyjnych nad projektem Ustawy o opodatkowaniu przychodów od reklam zainicjowała liczne akcje protestacyjne i dyskusje rozbudzając przy tym ogromne emocje w wielu środowiskach, głównie w mediach, ale także wśród przedsiębiorców, w tym także związanych z przemysłem drobiarskim.

Przedstawiciele polskiego przemysłu drobiarskiego twierdzą, że wprowadzenie nowego podatku zdecydowanie pogorszy pozycję producentów w stosunku do dużych międzynarodowych sieci handlowych. Ograniczenie reklam może spowodować spadek wewnętrznego spożycia drobiu w Polsce, a także, co może mieć niewyobrażalnie negatywne skutki, obniżyć eksport polskich produktów drobiarskich.

Problem jest poważny, ponieważ często bywa tak, że agresywna reklama, przygotowana przez sieci handlowe zawiera nieprawdziwe fake-newsy, przykrywające przeciętność składu niektórych najbardziej reklamowanych produktów na rynku. Klienci są wprowadzani w błąd, kupując produkty, których cena nie koresponduje z wysoką jakością.

W związku z tym swoje ogromne zaniepokojenie wyraziło m.in. Polskie Stowarzyszenie PR, które twierdzi, że wprowadzenie podatku od reklam nie tylko zachwieje działalnością firm specjalizujących się w promocji i reklamie polskich produktów, ale przede wszystkim spowoduje, ze jakość Made in Poland przestanie być widoczna w dotychczasowym stopniu, a pozycja Polski jako marki na rynkach międzynarodowych zostanie poważnie osłabiona.