Bieżący numer

Marketing jaj jest ciągle potrzebny

 

Ktoś mógłby zapytać, że jeśli globalna produkcja jaj w okresie od 2006-2016 wzrosła o 27,5% (większy wzrost zanotowano tylko dla akwakultury72,9% i mięsa kurcząt brojlerów 47,3%), a jaja są powszechnie wykorzystywane w kuchniach całego świata, to czy w tej sytuacji potrzebny jest jakikolwiek marketing jaj? Ponadto proponowana konsumentom oferta jaj jest bardzo ograniczona i właściwie sprowadza się do tych ze skorupą koloru białego lub brązowego, zniesionych przez kury w różnego rodzaju klatkach lub na wolnych wybiegach.

A jednak marketing jaj zaczął się w połowie lat 80-tych ub. wieku, kiedy to po niezwykle silnym ataku środowisk medycznych, które twierdziły, że jedzenie jaj stanowi potencjalne zagrożenie dla zdrowia układu krążenia, spożycie jaj zaczęło spadać.

Producenci jaj postanowili wesprzeć finansowo liczne projekty badawcze oraz akcje medialne, które wyraźnie wskazały, że spożywanie jaj nie tylko nie zagraża naszemu zdrowiu, ale wręcz przeciwnie, jaja są źródłem wielu wartościowych składników pokarmowych, zwłaszcza dla dzieci i młodzieży oraz osób starszych.

Mądrze i konsekwentnie prowadzony marketing spowodował, że spożycie jaj w wielu krajach znacząco zwiększyło się. Wzrosła też świadomość konsumentów, że nawet codzienne spożywanie jaj jest bardzo ważnym elementem dbania o zdrowie.